dag 3 - Reisverslag uit Krujë, Albanië van albaniewerkvakantie2014 - WaarBenJij.nu dag 3 - Reisverslag uit Krujë, Albanië van albaniewerkvakantie2014 - WaarBenJij.nu

dag 3

16 Augustus 2014 | Albanië, Krujë

Hallo allemaal. Hier Brenda, Leonie en Jose vanuiit een mooie computerwinkel in Kruije. We hebben de chickies hier lief aan gekeken en lief met onze ogen geknipperd en mochten gelijk ons verslag schrijven. De tweede en derde dag werken zit er weer op en dat is zeker goed verlopen. De boven verdieping is klaar. In totaal waren dat 8 lokalen. Vandaag zijn we begonnen aan de beneden verdieping. De lokalen zijn geschuurd en de plafonds zijn gewit. Een aantal lokalen zijn ook al geprimed. Iedereen is actief bezig en zijn er van overtuigd dat de beneden verdieping ook af komt. Op de beneden verdiieping zijn Jeanine en Lenny bezig met een kleuterlokaal, dit is hun project. Zij zijn vandaag bezig geweest met een mooie wandschildering in Jungle stijl. Zoals elke avond hebben we een traditie om te weervolven.Helaas zijn de leidingen altijd de eerste die afvallen. Behalve onze directeur Gert.Gert had namelijk gisteren een potje gewonnen als de burgemeester. Vandaag zijn we met de mercedes van Aldo en de taxi van Willem naar het dorpje Kruje boven in de berg gereden, wat met het busje van Willlem toch wel spannend was aangezien de helling erg steil was. We hebben net wat gedronken boven op de berg met een prachtig uitzicht op het dal waar we ook het vliegveld en de hoofdstad konden zien liggen. We lopen straks nog even terug langs alle winkeltjes/kraampjes waar je door alle eigenaren ongeveer de winkel word ingetrokken om te kijken. Daarna gaan we hier in Kruje nog uit eten en keren we rond half 9 weer terug naar onze ambulanca (zusterspost) om weer een gezellige avond met vele potjes weerwolven tegemoet te zien.

Bedankt voor alle reacties op voorgaand bericht, wij zullen ze voorlezen bij het avondeten,

Met vriendelijke groetjes,
Brenda, Leonie en Jose

rnsjaak was en het een spelletje van de leiding tegen de jongeren werd. :) De jongeren wonnen uiteraard! Na een nachtje slapen moest er al heel vroeg brood worden gehaald door de meiden. Het opstaan ging bij de een wat makkelijker dan bij de ander... (6 uur 's ochtends) Na een stevig ontbijt gingen we beginnen in de school met werken! Opvallend is de reisstijl van de meeste Albanezen. We zijn ervan overtuigd dat minstens de helft geen rijbewijs heeft :'). De airco deed het gelukkig wel, alleen steeds als deze een gek geluid maakte, moest er een tik opgegeven worden zodat dit wegging, wat soms wel lachwekkend was omdat er iets van 5 tikken op moesten worden gegeven :'). Maar terug naar de school. Toen we hier aankwamen kregen we eerst de instructies van Jos en Johan en wisten we het plan van aanpak. Altijd eerst alles schuren wat nog een enorme klus is met slechts een schuurpapiertje! Aftapen, stof vegen en de primer kon erop. Dit was allemaal een enorme klus. Toen was het middagpauze en gingen we even terug om te eten. Toen we wilden vertrekken hoorden we allemaal muziek op straat. Het bleek dat er een bruiloft gaande was en dat de mensen aan het dansen waren op volksmuziek. Wij jongeren werden meegetrokken door de Albanezen en wij mochten gezellig meefeesten en dansen. Dit was wel erg bijzonder en leuk om mee te maken! En weer terug naar de school. We begonnen toen met het witten van het plafond. Dit was toch erg lachwekkend omdat Geert, Tom, Christine en Brenda vooral zichzelf hebben gewit in plaats van het plafond (foto's volgen nog (hahaha)). Terug naar de zusterspost waar we slapen en toen kwamen we erachter dat de limonadefles van Geert die in zijn tas was geklapt, en nog buiten stond, een ENORME aantrekkingskracht had op wespen. We schatten dat er ruim 283 wespen waren. 's avonds lukte het niet met het spaghetti koken, bleek dat de gasfles verkeerd was aangesloten, daarom duurde het allemaal wat langer. Maar met de kookkunsten van Ineke hebben we toch nog een lekkere maaltijd gegeten (om 8 uur) 's avonds hebben we weer het spel weerwolven gespeeld waarbij de leiding opnieuw de sjaak was. (Tom en ik zeggen alles hardop wat we typen, Gert voelt zich aangevallen toen we dit zeiden :) ). Daarna slapen en vandaag een weer een nieuwe dag aan de school werken! Groetjes Tom en Joëlle!!

• 16 Augustus 2014 - 18:56

Swenna:

alweer zo'n leuk verslag over de 3e dag. Fijn dat er nu wat fotos bij stonden. Leuk jongens/meiden!!
    Hoop dat het eten lekker gesmaakt heeft! Fijn dat het project zo snel gaat, maar daar werken jullie dan ook heel hard voor.. Respect en groeten aan jullie allemaal

• 16 Augustus 2014 - 18:57

Swenna Rijkee. Moeder Van Brenda:

sorry, foutje. er stonden geen foto's bij ; die zag ik op Brenda's facebook.

• 16 Augustus 2014 - 19:54

Leo Vd Wel:

Hallo harde werkers, mooi om te lezen dat jullie zo zijn opgeschoten. Bijzonder dat jullie (Léonie, Brenda en Jose) nog fut hadden om een verslagje te schrijven. Wees een beetje aardig voor DIRECTEUR Gert, na deze vakantie stapt hij uit AHA.

• 16 Augustus 2014 - 20:04

Scarlet:

Ha burgers en weerwolven,
    Lekker bezig zo met z'n allen! Zet hem op de rest van de week en maak er nog een gezellige en mooie tijd van met elkaar. De extra hartelijke groetjes aan de directeur a.k.a. de WINNING burgemeester van Wakkerdam. ;)

• 16 Augustus 2014 - 22:57

Dick V Geest:

boeren, burgers en zieners ( of iets dergelijks)

Wat een feest, om te lezen, dat jullie zo lekker bezig zijn. Het klinkt allemaal wel heel bekend, maar ja, ik ben in gedachte al sinds dinsdag bij jullie. Houden Wilco en Johan jullie nog een beetje wakker met hun geronk, want dat kunnen ze allebei, weet ik!!!!!! Zondag lekker uitrusten en dan nog even een eindsprint inzetten. Doe jullie stinkende best. Speciale groeten aan Wilco en aan Gjersh natuurlijk. En alle andere nieuw- en oudgediende jongens en meisjes/ dames en heren.
    Miel pacem

• 17 Augustus 2014 - 09:27

Sonja Van Kessel:

Goedemorgen Albanië - gangers☺️,
    Het is nu zondagochtend en ik heb net de verslagen op m'n gemak gelezen, jullie schieten hard op met werken en hartstikke leuk om te lezen dat jullie het zo gezellig hebben met elkaar

• 17 Augustus 2014 - 14:52

Gisé :

Goed bezig allemaal! Super om te lezen dat jullie al zoveel gedaan hebben.
    Vandaag hebben jullie ook een relax dag, hoop dat het beter weer is dan in dit herfstachtige De Lier.
    Groeten en veel plezier nog, Rob en Gisé

• 17 Augustus 2014 - 16:17

Mary & Mirjam:

Ha allemaal,

Leuk om jullie verhalen te lezen.
    Ik ben bang dat Jos jullie ook wakker houdt met zijn geronk..
    Veel succes en plezier!

@Jos en José ik kan niet wachten om met jullie te gaan Weerwolven, nu komen jullie er niet meer onderuit!

Groetjes,

Mary & Mirjam

• 17 Augustus 2014 - 20:59

Peter Kievit:

Met veel plezier volgen we jullie reisverslag. zo te lezen loopt alles volgens planning,
    Alleen Cristine het witsel moet wel op het plafond. Wel lachen.
    Nog een paar succesvolle dagen en groetjes aan jullie allen en speciaal aan Mike en Christine.
    Groetjes, Lenie en Peter