dag 6 - Reisverslag uit Krujë, Albanië van albaniewerkvakantie2014 - WaarBenJij.nu dag 6 - Reisverslag uit Krujë, Albanië van albaniewerkvakantie2014 - WaarBenJij.nu

dag 6

Door: Ineke

28 Augustus 2014 | Albanië, Krujë

Vandaag ging een groep ging 's morgens voedsel en kleding uitdelen en de andere helft in de middag. Dat maakte diepe indruk bij de jongeren en de leiding. De werkeloosheid is heel hoog in Albanië en in de gezinnen waar wij kwamen had soms niemand van het gezin een baan en dan moet je maar zien te overleven. In de school werd ondertussen driftig schoongemaakt en alles opgeruimd. De jungle afbeelding in het kleuterlokaal is erg leuk geworden. Ook de vlaggen onder de trap zijn heel goed gelukt. Er onder staat de Albanese tekst "Samen staan wij sterk". Om 5 uur werd de school feestelijk geopend door een speech van Gert die vertaald werd door Aldo, de zoon van de Albanese aannemer die heel goed Engels sprak. De directeur had heel veel mensen en kinderen uit het dorp Bubq opgetrommeld. Algauw na de opening stond de hal en de lokalen vol. Om 6 uur vertrokken wij naar Nordpark, een luxe restaurant met zwembad. Bij deze temperaturen is een duik in het water heerlijk. Na het zwemmen hebben wij in het restaurant gegeten. Vooral de pizza's waren erg populair vanavond.
Voor de allerlaatste keer met dit gezelschap weerwolven gespeeld.