Dag 2 - Reisverslag uit Krujë, Albanië van albaniewerkvakantie2014 - WaarBenJij.nu Dag 2 - Reisverslag uit Krujë, Albanië van albaniewerkvakantie2014 - WaarBenJij.nu

Dag 2

Door: Tom en Joëlle

15 Augustus 2014 | Albanië, Krujë

Hallo allemaal! Tom en Joëlle hier vanuit het internetcafé in Albanië! De eerste dag werken zit erop en die is zeker goed verlopen. Flashback! Vliegreis is prima verlopen nadat we aan waren gekomen hebben we de school bekeken en wat zeg die eruit... Daarna zijn we vlug het zwembad ingedoken want dat wil je wel met een graad of 40 Celsius :). 's avonds werd het spel 'weerwolven van wakkerdam' geintroduceerd, waarbij het opviel dat de leiding vaak de sjaak was en het een spelletje van de leiding tegen de jongeren werd. :) De jongeren wonnen uiteraard! Na een nachtje slapen moest er al heel vroeg brood worden gehaald door de meiden. Het opstaan ging bij de een wat makkelijker dan bij de ander... (6 uur 's ochtends) Na een stevig ontbijt gingen we beginnen in de school met werken! Opvallend is de reisstijl van de meeste Albanezen. We zijn ervan overtuigd dat minstens de helft geen rijbewijs heeft :'). De airco deed het gelukkig wel, alleen steeds als deze een gek geluid maakte, moest er een tik opgegeven worden zodat dit wegging, wat soms wel lachwekkend was omdat er iets van 5 tikken op moesten worden gegeven :'). Maar terug naar de school. Toen we hier aankwamen kregen we eerst de instructies van Jos en Johan en wisten we het plan van aanpak. Altijd eerst alles schuren wat nog een enorme klus is met slechts een schuurpapiertje! Aftapen, stof vegen en de primer kon erop. Dit was allemaal een enorme klus. Toen was het middagpauze en gingen we even terug om te eten. Toen we wilden vertrekken hoorden we allemaal muziek op straat. Het bleek dat er een bruiloft gaande was en dat de mensen aan het dansen waren op volksmuziek. Wij jongeren werden meegetrokken door de Albanezen en wij mochten gezellig meefeesten en dansen. Dit was wel erg bijzonder en leuk om mee te maken! En weer terug naar de school. We begonnen toen met het witten van het plafond. Dit was toch erg lachwekkend omdat Geert, Tom, Christine en Brenda vooral zichzelf hebben gewit in plaats van het plafond (foto's volgen nog (hahaha)). Terug naar de zusterspost waar we slapen en toen kwamen we erachter dat de limonadefles van Geert die in zijn tas was geklapt, en nog buiten stond, een ENORME aantrekkingskracht had op wespen. We schatten dat er ruim 283 wespen waren. 's avonds lukte het niet met het spaghetti koken, bleek dat de gasfles verkeerd was aangesloten, daarom duurde het allemaal wat langer. Maar met de kookkunsten van Ineke hebben we toch nog een lekkere maaltijd gegeten (om 8 uur) 's avonds hebben we weer het spel weerwolven gespeeld waarbij de leiding opnieuw de sjaak was. (Tom en ik zeggen alles hardop wat we typen, Gert voelt zich aangevallen toen we dit zeiden :) ). Daarna slapen en vandaag een weer een nieuwe dag aan de school werken! Groetjes Tom en Joëlle!!

• 15 Augustus 2014 - 11:29

Eibert En Ina Kok:

Hallo Albaniëgangers,
    Leuk om te lezen hoe het met jullie gaat. Volgens mij wordt er hard gewerkt en hebben jullie daarbij veel plezier. En volgens mij hebben jullie ook veel lol gehad met het schrijven van het reisverslag Tom en Joëlle :)
    Ga zo door! En, leiding: zet 'm op met die gasten...
    Groetjes,
    Eibert en Ina (ouders Joëlle)

• 15 Augustus 2014 - 12:13

Swenna:

leuk verslag. Ben nu natuurlijk super benieuwd naar de foto van een "gewitte" Brenda. En... een beetje lief zijn voor de leiding he??

• 15 Augustus 2014 - 13:28

Irene Van Der Meulen:

Wat leuk om jullie enthousiaste verslag te lezen. Klinkt goed! Veel succes en plezier de komende dagen!

• 15 Augustus 2014 - 14:36

Joke Meenderink:

Leuk om jullie verslag te lezen en goed dat jullie gelijk de handen uit de mouwen steken!
    Dat zal vast niet meevallen in die hitte!
    Maar jullie doen het voor een goed doel!
    Heel veel succes met alle werkzaamheden!
    Groetjes,speciaal voor Jeanine!
    Joke.

• 15 Augustus 2014 - 15:13

Marielle:

Top!! Jullie zijn goed bezig! Als ik hier thuis een klus heb, weet ik jullie te vinden.
    Groetjes, Marielle

• 15 Augustus 2014 - 16:15

J & A V.Veldhoven :

Wij genieten van het verslag ,en leven met jullie mee .
    jullie zullen het wel erg warm hebben ,want dit zijn we niet gewend ,maar hou je dapper !!!
    Groetjes voor jullie alle Opa &Oma van Roxy .

• 15 Augustus 2014 - 16:40

Rianne En Wilfred De Zeeuw:

Hallo Albaniëgroep 2014,

We wensen jullie veel succes en plezier met het klussen en met elkaar!
    Het is leuk om jullie belevenissen te kunnen volgen.
    Groeten voor iedereen, maar speciaal voor Wilco en Leny, van Rianne en Wilfred

• 15 Augustus 2014 - 18:56

Gerdien Dekker:

Wat jullie schrijven is heel herkenbaar. De eerste dagen er flink tegenaan in de school en tussen de werkzaamheden door bijzondere ervaringen opdoen zoals bijvoorbeeld die bruiloft! Leuk!
    Ineke, sterkte met het koken en gewoon volhouden als het wat tegen zit! Uit eindelijk toch een lekkere maaltijd op tafel!
    Allemaal succes met het werken in de hitte en vooral ook veel plezier met elkaar!
    Groetjes, Gerdien

• 16 Augustus 2014 - 08:42

Jeanne Vermeer:

Maak er wat moois van! Hartelijke groeten, speciaal aan Ineke .

• 16 Augustus 2014 - 16:45

Oma Meenderink:

Hier een berichtje van oma. Heel veel plezier en succes met alles wat jullie doen.Ik verheug me al op vrijdag Jeanine!!!!!!!!!!!!!! groeten aan iedereen en in het bijzonder Jeanine.

Oma en Joke

• 16 Augustus 2014 - 18:01

Leo Vd Wel:

Hallo harde werkers, mooi om te lezen dat jullie zo zijn opgeschoten. Bijzonder dat jullie (Léonie, Brenda en Jose) nog fut hadden om een verslagje te schrijven. Wees een beetje aardig voor DIRECTEUR Gert, na deze vakantie stapt hij uit AHA.

• 18 Augustus 2014 - 22:09

Miranda:

Hallo klussers, wat ontzettend leuk om jullie verslagen te lezen.
    Succes en veel plezier morgen op de laatste dag. Xxx