dag 7 - Reisverslag uit Krujë, Albanië van albaniewerkvakantie2014 - WaarBenJij.nu dag 7 - Reisverslag uit Krujë, Albanië van albaniewerkvakantie2014 - WaarBenJij.nu

dag 7

Door: Ineke

30 Augustus 2014 | Albanië, Krujë

De laatste dag is aangebroken.
Vanmorgen eerst nog even brood halen in het dorp. Dat is een wandeling van 20 minuten heen en weer terug lopen. Dus vertrekken wij om half zeven. Het assortiment bij de de bakker maakt het kiezen wel gemakkelijk. Er zijn grote witte broden model vloerbrood, ronde witte broden en witte kadetjes. Af en toe lagen er chocolade eclairs. In de bakkerij hangen foto's van het bezoek dat President George W. Bush jr in 2007 bracht aan Füshe. Er staat zelfs een standbeeld van hem in de stad.
Het viel niet mee voor iedereen om uit bed te komen want gisterenavond was het erg gezellig en ook laat geworden. Vanmorgen gaan wij een bezoek brengen aan Sergi. Hij woont met zijn vrouw in een mooi huis, heeft met 2 koeien, kippen, een boomgaard met appels, peren, pruimen en nectarines en olijfbomen. Sergi teelt ook tomaten, komkommers, aubergines en paprika's.
Van de pruimen stookt Sergi raki, dat is pruimenjenever. Daar werden wij op getrakteerd net als bij de BBQ van zondagavond. Bij het praten kwamen wij er achter veel van de jongeren met hun baantje bij Albert Heijn meer verdienen dan het maandsalaris van Sergi.
Wij gingen weer terug naar de zusterpost voor de laatste maaltijd. In de morgen hadden wij al een beetje opgeruimd en de koffers ingepakt. Dus konden wij na de lunch snel op weg naar het vliegveld. Na het inchecken gingen wij nog wat drinken met de Albanese vrienden waarna wij afscheid van hen moesten nemen. Op de terugreis was het erg rustig in het vliegtuig, de meesten deden een dutje. Bij aankomst op Schiphol waren wij sneller dan de mensen die met de bus mee gereden waren, alleen de vader van Tom was er. Gelukkig kwam de mensen uit de buis vrij snel daarna. Voordat wij in de bus stapten werd er nog een foto gemaakt van de hele groep. In Naaldwijk namen wij afscheid van elkaar, tenminste sommigen. Er was ook een groep die vrijwel direct doorgingen naar de feestweek in De Lier. Dit was het verslag van onze reis naar Albanië. Doei!